Tulemused 2022

Parim selge sõnumiga tarbetekst

Tervisemuuseumi taskuhääling „Sünaps“

Auhinna pälvis Tervisemuuseumi taskuhääling „Sünaps“, kus käsitletakse laiemalt teemasid, mis kohtumistel külastajatega üles kerkivad. Kuulajad on kiitnud saate autori, muuseumi külastusjuhi Kent Joosepi isikupärast ja täpset sõnakasutust, meeldivat häält ja selget diktsiooni ning tundlikku teemakäsitlust.

Tarbeteksti kategoorias märkis žürii ära Tuul Sepa raamatu „Evolutsioonibioloogi päevik“ ja Toimetaja tõlkebüroo blogi.


Parim selge sõnumiga tarbepilt

Kampaania „Aita toime tulla verevähiga – tule doonoriks“

Auhind antakse kampaaniale „Aita toime tulla verevähiga – tule doonoriks“. Selle kutsusid ellu Põhja-Eesti Regionaalhaigla Verekeskus ja Eesti Hematoloogide Selts, teostas reklaamiagentuur Tabasco. Kampaania ootamatu lahendus provotseerib, tõmbab tähelepanu ning paneb loodetavasti ka tegutsema ja doonoriks olema.

Tarbepildi kategoorias märgiti ära ka Rimi Eesti, La Muu, Toidupanga ja Vaas OÜ ühistööna sündinud video „Päästetud banaanidest jäätis“ ning tasuta lasteabitelefoni 116111 plakat, mille looja on disainiagentuur Ruum 414. 


Parim selge sõnumiga tarbetekst koos tarbepildiga

Transpordiameti teavituskampaania „Kui tõuksiga, siis kainelt, üksi ja rahulikult“

Auhinna saab Transpordiameti teavituskampaania „Kui tõuksiga, siis kainelt, üksi ja rahulikult“, mille teostas reklaamiagentuur Imagine. Selge ja lihtsa kergliikurite ohutuskampaaniaga tuletatakse meelde elektriliste tõukerataste ohutusreegleid. 

Kategoorias tarbetekst koos tarbepildiga märgiti ära Riigi Infosüsteemi Ameti, Nobel Digitali ja Agenda PR ühistööna loodud kampaania „Ole IT-vaatlik“ ning Punase Risti esmaabikoolituse kampaania, mille teostas loovagentuur Newton.


Selge sõnumi edendaja

Meedialabor Levila

2022. aasta selge sõnumi edendaja on meedialabor Levila, mis on kvaliteetne, selge ja juurdepääsetav aeglane ajakirjandus. Levila räägib lugusid Eestist ja Eesti inimestele: loodusest, julgeolekust, vaimsest tervisest, hakkamasaamisest, õppimisest jm. Hea Levila lugu on jutustatud lihtsalt ja haaravalt. Et seda saaks lugeda, vaadata või kuulata võimalikult paljud inimesed, alates keskkooliõpilastest ja lõpetades vanaemadega.


Eriauhind

MTÜ Slava Ukraini, Postimehe ja Solutional OÜ annetuskampaania „1000 kangelast lumes“

Eriauhinna pälvib MTÜ Slava Ukraini, Postimehe ja Solutional OÜ annetuskampaania „1000 kangelast lumes“, mille eesmärgi väga kiiret täitumist toetas arusaadav praktiline vajadus ning lihtne ja selge annetusprotsess.