Skip to main content

Keelevaldkonna nõustamine

Pakume haridusasutustele nõustamisteenust, et toetada õpetajate arengut mitmekultuurilises ja mitmekeelses õpikeskkonnas.

Nõustamisteenus on loodud koolieelsete lasteasutuste, üldhariduskoolide ja kutsekoolide õpetajatele ja koolimeeskondadele, kes õpetavad eesti keelest erineva kodukeelega õppijaid ja uussisserändajaid. Nõustaja toetab õpetaja professionaalset arengut, lähtudes lõimitud aine- ja keeleõppe metoodika ning mitmekultuurilises ja mitmekeelses õpikeskkonnas õpetamise põhimõtetest. Nõustamine tõstab õpetaja teadlikkust õpetamisega seotud hoiakutest, pedagoogilistest põhimõtetest, eesmärkidest ja tegevustest ning soodustab koostööd õpetajate vahel. Nõustamine toetab õpetaja enesereflektsiooni harjumuse kujunemist, professionaalset arengut ja motiveerib end sihipäraselt täiendama.

Nõustamise etapid

  1. Haridusasutus saadab sooviavalduse e-postile.
  2. Haridusasutuse kontaktisik ja/või õpetaja(d) ning nõustaja selgitavad esimesel kohtumisel välja nõustamisvajaduse, sõnastavad nõustamise eesmärgi, lepitakse kokku nõustamiste ajakava ja umbkaudne maht.
  3. Pärast esimest kohtumist koostab nõustaja nõustamisprotsessi kohta töökava, mille alusel nõustamine toimub.
  4. Nõustaja koostab õppeasutusele nõustamise lõpus üldistatud lühiülevaate (soovitused koolitustel osalemiseks, metoodikate ja didaktika rakendamiseks ning muude parendustegevuste kohta).
  5. Vajadusel koostab haridusasutus nõustaja juhendamisel nõustamisjärgse tegevusplaani.

Nõustamisvajaduse esitamine

Nõustamisvajadusest anna teada e-posti aadressile

noustamine@eki.ee

Kirjelda võimalikult täpselt, mida soovite parendada, milles vajate tuge ja kui palju õpetajaid on nõustamisteenusesse kaasatud.

Tutvu nõustajatega

Olen praeguseks tegelenud eesti keelest erineva kodukeelega õppijatega üle kahe aastakümne nii lasteaia, üldhariduskooli kui ka ülikooli tasandil.

Pea sama pikalt olen toetanud nõustajana mitmekeelses õpikeskkonnas töötavate lasteaiaõpetajate professionaalset arengut.

Hindan kõrgelt õpetajate vajadust olla toetatud ja jõustatud. Väärtustan konfidentsiaalsust, ausust, avatust ja kooskulgemist.

Usun, et lapse mitmekeelseks kujunemise rikastaval teekonnal on oluline teadlik, ennastjuhtiv ja reflekteeriv, lõimitud aine- ja keeleõppe metoodikast lähtuv täiskasvanu, kes hindab koostööd ja panustab enda professionaalsesse arengusse.

Õppisin eesti keele kui võõrkeele õpetajaks Tallinna Ülikoolis ja seejärel täiendasin ennast psühholoogia erialal Tartu Ülikoolis. 

Enda tugevamaks küljeks pean häid teadmisi eesti keele kui võõrkeele õppe metoodikatest ja keeleõppe valdkonna tänapäevastest arengusuundadest, sealhulgas LAK-õpe. Aastate vältel olen juhendanud paljusid haridustöötajaid B2- ja C1-keeletaseme pädevuste saavutamiseks; olen koolitanud eesti keele kui teise keele õpetajaid Tartu Ülikooli eesti ja üldkeeleteaduse instituudi täiendusõppeprogrammides.

Alates 2001. aastast töötan A2, B1, B2 ja C1 eesti keele riiklike tasemeeksamite läbiviija ja hindajana ning osalen B2- ja C1-eksamite standardiseerimise komisjonide töös. 

Mul on coaching‘u-alased teadmised ja oskused ning olen lõpetanud mentorluse koolitusprogrammi. 

Koolielu olen näinud seestpoolt nii õpetaja, koolijuhi, hoolekogu liikme kui ka lapsevanema vaatenurgast ja seetõttu saan aru õpetajate ees seisvatest väljakutsetest üleminekul eestikeelsele õppele.

Soovin toetada Eesti hariduselu jätkusuutlikku edendamist eestikeelsele õppele üleminekul. Väärtustan senist töökogemust juhi, mentori ja  haridustöötajate nõustajana, mida  saaksin rakendada parimal viisil jõustades ja motiveerides haridusasutuste juhte ja personali. 

 Mind motiveerib eestikeelse õppe toetamine tervikuna Eestimaal ja soovin oma missiooni nõustamisvaldkonnas laiendada. Olen nõustajana toetanud lõimitud aine- ja keeleõppe vajadustest lähtuvalt eestikeelsele õppele üleminekut ja  õpetajate professionaalse enesearengu ja  kvalifikatsiooni kui terviku arendamist.  Olen 12-aasta jooksul nõustanud erinevaid haridusasutusi: koolid, kutseõppeasutused ja lasteaiad.  Pean oluliseks jätkusuutlikku ja professionaalset enesearendamist nõustajana. 

Minu suurimaks eduelamuseks haridusasutuse juhina (kool ja lasteaed) on olnud personali areng ja integratsioon läbi keeleõppe. Leian, et personali on võimalik parimal viisil rakendada meeskonna hüvanguks  ja arenguks, toetades ja jõustades positiivseid isikuomadusi. 

Mul on mitmekesine nõustamiskogemus keelekümbluses Ida-Virumaa, Tallinna ja Tartu haridusasutustes (kutseõppeasutused, koolid ja lasteaiad). Oskan seetõttu näha nii süsteemi tugevaid kui ka arendamist vajavaid külgi ja kasutan oma kogemust parimate lahendusviiside leidmiseks. 

Juhi, mentori ja nõustajana olen inspireerija muutuste juhtimisel ning oskan näha meeskonnaliikmete tugevusi, arendades nende parimaid omadusi. Toetan juhtide, õpetajate professionaalset enesearengut ja  meeskonna jätkusuutlikku arengut.  

Koos leiame lahendused läbi nõustamisprotsessi. 

Olen töötanud võõrkeeleõpetajana koolis ja koolieelse lasteasutuse direktorina, koolitajana Hea Alguse programmis ja keelekümblusprogrammis; aastatel 2002–2016 juhtisin keelekümblusprogrammi Eesti lasteaedades. Lapsevanemana tean, mis tuge vajab laps teises keeles õppides. 

Lastele võõras keeles õpetamine eeldab motiveeritud ja professionaalsest arengust huvitatud õpetajaid. Keelevaldkonna metoodilise nõustajana toetan asutust ja õpetajaid eestikeelse õppe rakendamisel, olemasolevate ressursside ja arenguvajaduste teadvustamisel ning eneseusu leidmisel.

Usun seda, mis ütles psühholoog Daniel Kahneman: „Kui me oma teadmisi laiendame ja õpime asju paremini mõistma, saavad uued vaated meie mõtlemise lahutamatuks osaks.“ 

Kas leidsid, et sisu on kasulik?

Jah
Ei
Sinu tagasiside on meieni jõudnud. Aitäh!