Skip to main content

Koolijuhtide arenguprogramm



Programm on loodud koolijuhtidele, kelle koolid saavad täiendava eesti keele õppe läbiviimise toetust eesti keelest erineva emakeelega õpilastele.

Pakume arenguprogrammis koolijuhtidele terviklikku ja praktilist tuge, mis aitab efektiivselt juhtida õppeasutusi, kus eesti keelest erineva emakeelega õpilaste keeleõpe on igapäevane osa koolielust. Programmi fookuses on teadmised ja oskused, mis võimaldavad luua koolijuhil koolikultuuri ja töökeskkonna, toetamaks õpetajate heaolu ja professionaalset arengut. See on omakorda eelduseks, et tagada kõikidele õpilastele, nende emakeelest sõltumata, kvaliteetne eestikeelne haridus.

Programmi käigus

  • loome koolijuhis rolliselgust, kuidas teadliku juhina toetada eesti keelest erineva emakeelega õpilaste õpet, võimaldades juhil paremini mõista oma vastutust ja ülesandeid selles protsessis;
  • arendame kooli efektiivseks juhtimiseks vajalikke oskusi – kuidas juhtida organisatsiooni arengut, viies sisse keeleõpet toetavaid tegevusi ja edendades koostööd;
  • jagame kogemuslugusid ning parimaid praktikaid.

Programmi läbivateks teemadeks on organisatsiooni juhtimine (strateegiline juhtimine, süsteemne mõtlemine), suhete juhtimine (inimeste juhtimine, koostöö) ning enesejuhtimine.

Arvestame osalejate individuaalsete arenguvajadustega ja seostame tegevused osalejate reaalsete ülesannetega töökohal. Programmi käigus kasutame erinevaid tegevusi ning õppemeetodeid, mis seovad teooria ja praktika. 

Programm kestab 2025. aasta veebruarist detsembrini. Õppetöö toimub üldjuhul kord kuus kahepäevaste moodulitena, I moodul toimub 13.-14. veebruaril.

Programmis osalemine on õppijatele tasuta.

Osalemise tingimused

  • Kehtiv tööleping haridusasutuse juhina, mida tõendab kinnituskiri koolipidajalt.
  • Vastavus õppeasutuse juhi kvalifikatsiooninõuetele, mida tõendab kinnituskiri koolipidajalt.

 Valikuprotsessi etapid

  • Kandideerija esitab CV, motivatsioonikirja ning koolipidaja kinnituskirja programmis osalemise võimaldamise kohta.

Kandideerimiseks vajalikud dokumendid palume saata allkirjastatult digikonteineris e-postile kreet.piiriselg@eki.ee hiljemalt 20. jaanuariks (k.a).

  • Dokumentide põhjal valitakse välja osalejad.
  • Osalejate lõppvalik ja tagasiside.

Nõuded motivatsioonikirjale

Motivatsioonikirjast ootame muule infole lisaks vastuseid järgmistele küsimustele:

  • Millist potentsiaalset kasu näete programmis osalemisel oma koolile?
  • Millist väärtust toote endaga kaasa teistele koolijuhtidele?
Küsi lisainfot

Programm on loodud koolijuhtidele, kelle koolid saavad täiendava eesti keele õppe läbiviimise toetust eesti keelest erineva emakeelega õpilastele ning kes on pühendunud:

  • intensiivsele enesearengule;
  • muutuste elluviimisele oma organisatsioonis;
  • eesti keelest erineva emakeelega õpilaste arengu toetamisele.

Programmi elluviimisel arvestatakse osalejate varasemat kogemust. Programm sobib kõigile, kes soovivad täiendada oma juhtimisoskusi ja teadlikult analüüsida ning kujundada organisatsiooni juhtimiskultuuri. Personaalne lähenemine eeldab programmis osalejate aktiivset osalust õppeprotsessi kujundamisel ja juhtimisel.

Kaalukas osa programmist on seotud õppimise ja reaalsete vajaduspõhiste ülesannetega osalejate töökohal.

Programm koosneb mitmes formaadis tegevustest:

  • koolitusseminarid, mõtte- ja töötoad, (osalus)vaatlused;
  • näidete analüüsid, probleemipõhine õpe – nii juhtumikirjelduste alusel kui ka reaalsete ülesannete täitmisel;
  • head näited Eestis kasutusel olevatest tõenduspõhistest praktikatest, programmidest, mudelitest;
  • veebipõhine tugi ja iseseisvad tööd;
  • üksteiselt õppimine ja tagasiside saamine, vahe- ja lõppkokkuvõtted;
  • kontaktide võrgustikku laiendavad ettevõtmised;
  • oma õppimise nähtavaks tegemine avalikkusele ja kogukonna kaasamine – koolijuhi rolli mõistmise laiendamine ühiskonnas, koostöövõrgustiku laiendamine.

Kokku on programmis 9 moodulit (kalendrikuus kahepäevaste moodulitena) ja õpitakse kontaktõppes.

Programmi valitutelt eeldatakse programmis osalemist täies mahus. Korraldajatel on õigus osaleja puudumise või mõne muu koolitusgrupi kokkuleppe rikkumise tõttu programmist välja arvata.

Programmi edukas lõpetamine eeldab:

  • sihtgruppi kuulumist arenguprogrammi lõpuni;
  • aktiivselt õppemoodulites ja õppeprotsessis osalemist ning selle kinnitamist, allkirjastades registreerimislehed;
  • iseseisvate kodutööde esitamist kogu õppeprotsessi vältel;
  • lõputöö esitlust, mille põhjal hinnatakse ka saavutatud õpiväljundeid.

Kursuse läbinud koolijuhi saavutatud õpiväljundid on järgmised:

  • on süvendanud arusaamu vajadusest soodustada kõikide õpilaste õppimist ja arengut;
  • mõistab enda ja teiste arendamise vajalikkust ning omab teadmisi professionaalset arengut toetava keskkonna loomiseks;
  • on omandanud konkreetsed tööriistad inimestega tegelemiseks ning koostöise sisekultuuri loomiseks;
  • omab teadmisi strateegilisest juhtimisest;
  • mõistab oma rolli eesti keelest erineva emakeelega õpilaste toetamisel ning oskab selleks vajalikke samme astuda.

Koolijuhtide arenguprogrammi ellukutsuja on Haridus- ja Teadusministeerium ja programmi viib ellu Eesti Keele Instituut koos partneritega.


Kontaktid:

Kreet Piiriselg
projektijuht
kreet.piiriselg@eki.ee   
5669 5315

Kas leidsid, et sisu on kasulik?

Jah
Ei
Sinu tagasiside on meieni jõudnud. Aitäh!