Keelevaldkonna uuringud

Oleme pühendunud teadus- ja arendustegevusele ning tellime keelevaldkonna suuremahulisi uuringuid teadus- ja arendusasutustelt ning ülikoolidelt.
Uurimistegevus toimub “ülevalt alla” põhimõttel, mis tähendab, et meie uuringud lähtuvad riiklikest keelepoliitilistest prioriteetidest ja vajadustest. Meie eesmärk on lahendada keelevaldkonna väljakutseid ning kujundada poliitikat ja sekkumisi, mis tuginevad uuringute tulemustele.
Keelevaldkonna teadus- ja arendustegevus aitab kujundada keelepoliitikat ja tõhustada rakendustasandi sekkumisi.
Uurimisprojektide konkurss avatud!
Uurimisprojektide konkurss “Eesti keele (sh E2 ja õppijakeel) areng ja omandamine põhikooli II ja III kooliastmes, sh üld- ja ainekeele omandamist toetavad õppeprotsessid, õppijakeele areng, keeletehnoloogia rakendamine keeleõppe toetamisel” on ETISes avatud.
Konkursi eesmärk on selgitada välja senisest põhjalikumalt eesti keele (sh E2 ja õppijakeel, üld- ja ainekeel) omandamist ja õppimist toetavad õppeprotsessitegurid II ja III kooliastmes: millised õpetajate ja klassiruumitegevused (sh keeletehnoloogia) toetavad või takistavad eesti keele efektiivset õppimist, omandamist ja õpetamist.
Käesoleva konkursiga otsitakse partnerit suuremahulise teadustöö läbiviimiseks, kellega sõlmitakse leping perioodiks detsember 2025 (lepingu sõlmimise hetkest) kuni november 2028 (k.a). Leping hõlmab alus- ja rakendusuuringute läbiviimist, sh ettevalmistamist, läbiviimist ning tulemuste esitamist ja (poliitika)soovituste aluseks olevate järelduste vormistamist tellijale ja avalikkusele. Projekt on osa Euroopa Liidu poolt kaasrahastatud programmist “Eesti keele õpe ja keeleõppe arendamine”.
Konkurss kestab kuni 31.oktoobrini 2025 (kell 17.00).
Info ja taotlemine ETISesInfoseminar
Konkursi tutvustamiseks korraldame veebis infoseminari, mis toimub 25.septembril algusega kell 11.00 (planeerime kuni 1 tund aega).
Liitu infoseminarigaKontakt:
Laura Kirss
laura.kirss@eki.ee
Uurimisprojektid
„Eesti keel teise keelena (E2) õppimist, õpetamist ja omandamist toetavad tegurid ja tingimused põhikoolis, sh kooli- ja klassiruumitegurid, koolikultuur ja klassitegevused, õppijast tulenevad tegurid ning keeletehnoloogia ja hindamisvahendid keeleõppe tõhususe mõõtmiseks ja parendamiseks.“
Vaata lähemaltKontaktid:
Laura Kirss
uuringute juht
laura.kirss@eki.ee