Skip to main content

Tehinsintellekt ja keeletehnoloogia õpetaja tööriistakastis

10. detsember, veebis

Seminar annab tervikliku ülevaate tehisaru võimalustest ja riskidest hariduses, tuues kokku eksperdid, õpetajad ja õpilased, et arutleda väärtuspõhise tehnoloogiakasutuse ning õpetaja rolli üle tehisaru ajastul. Päeva praktilises osas saavad õpetajad tööriistu ja konkreetseid näiteid, kuidas kasutada tehisaru ning õppevideoid targalt, loovalt ja kriitilise mõtlemist toetavalt.

Kellele?

Keele- ja aineõpetajad, TI-huvilised, eesti keele õpetajad üle maailma

Päevakava

14.00 – 14.10 – sissejuhatus Kati Bakradze-Pank

14.15 – 14.45 “Kriitiline ja väärtuspõhine tehnoloogiakasutus”
Krister Kruusmaa, tehisaru hindamise programmijuht (EKI), tehisaru ja digihumanitaaria külalislektor (TLÜ).

14.45 – 15.15 “Tehisaru mõju tulevikule: kas me oleme teel utoopiasse või düstoopiasse?”
Diana Poudel, meedia- ja digipädevuste koolitaja

15.15 – 15.45 Paneelarutelu ”Õpetaja roll tehisaru ajastul: suunaja, kaaslooja või juhendaja?”
Sirely Veri, TalTechi üliõilasesinduse sise- ja välissuhete koordinaator
Timo Tingas, Tallinna Reaalkooli õpilane
Siret Siim, Ti-hüppe eestvedaja Reaalkoolis ja ühiskonnaõpetaja

15.45 – 16.00 Paus

16.00 – 17.00 Töötuba “Kas ja kuidas tehisaru klassiruumi külla kutsuda”
Diana Poudel Töötoas uurime, kuidas tehisaru mõistlikult ja kriitiliselt õppetöös kasutada, pöörates tähelepanu sellele, kuidas masin võib võimendada eelarvamusi ja stereotüüpe. Osalejad saavad praktilisi ideid ja näiteid tegevustest, millega koos õpilastega tehisaru toimimist avada ning turvalisi ja tõhusaid kasutusviise rakendada. Töötoas eduka osalemise eelduseks on õppevideo läbivaatamine: https://www.youtube.com/watch?v=OuL4SfyDO3Q

17.05-18.05 Töötuba “Video, hääl ja nutikad tööriistad ”
Sille Paas, Videoõps kaasasutaja, TalTechi õppedisainer
Töötuba tutvustab, kuidas kasutada kaasaegset keeletehnoloogiat (subtiitrigeneraatorid, kõnetuvastus, sõnapilved, automaatsed harjutuste loojad, AI-analüüsivahendid) õppevideote abil nii, et õppijad oleksid aktiivsed, loovad ja ise keelt analüüsivad.

18.05 – 18.15 kokkuvõte ja tagasiside

Registreeri

Kas leidsid, et sisu on kasulik?

Jah
Ei
Sinu tagasiside on meieni jõudnud. Aitäh!