Metoodika, didaktika, sh LAK-õppe teemalised arendustegevused

Koolitused
Pakume metoodika-, didaktika-, sh LAK-õppe koolitusi haridustöötajatele, kes soovivad toetada erineva emakeelega laste ja noorte eesti keele omandamist ning rakendada lõimitud aine- ja keeleõpet teadlikumalt.
Koolitusprogrammid

LAK-õppe põhimõtted
Kellele? Õpetajad ja haridustöötajad, kes pole varem LAK-õppega kokku puutunud.
Fookus: metoodika aluspõhimõtted ja lihtsad praktilised võtted.

LAK-õppe põhimõtted: sihtkeelne õpe
Kellele? Õpetajad, kellel on juba kogemus LAK-õppe või keelekümblusega.
Fookus: kuidas õpetada ainet ja viia läbi õpitegevusi eesti keeles erineva emakeelega õppijatele, arendades samal ajal nende keelelisi osaoskusi.

Mitmekeelse ja -kultuurilise õpiruumi põhimõtted
Kellele? Kõik haridustöötajad, kes soovivad luua kaasavaid ja keeleteadlikke õpikeskkondi.
Fookus: keele- ja kultuuritundlikkuse kujundamine klassis, rühmas, haridusasutuses.

LAK-õppe põhimõtted e-õppe keskkonnas Moodle
Kellele? Lasteaedade, üldhariduskoolide ja kutseõppeasutuste õpetajatele.
Fookus: praktiline koolitus e-õppe keskkonnas Moodle, kus saab õppida ja katsetada LAK-õppe põhimõtteid ning meetodeid. Koolitus aitab luua turvalise ja õppijakeskse keskkonna, arendada õppijate eesti keele oskust õppetöös ning kasutada selleks nüüdisaegseid digivahendeid.

Euroopa keeleõppe raamdokumendi sõsarväljaanne teoorias ja praktikas
Kellele? Keeleõpetajatele
Fookus: Euroopa keeleõppe raamdokumendi ja selle sõsarväljaande põhimõtted, tasemekirjeldused ja nende rakendamine tegevuspõhises keeleõppes.
Koolitajad: Maret Vandel ja Külli Kuri
Koht: Tallinn
Aeg: I moodul 18.-19.09.2025 ja II moodul 10.10.2025
Vaata lisaks
Tegevusele suunatud keeleõpe: sõsarväljaande põhimõtted praktikas
Kellele? Keeleõpetajatele
Fookus: Euroopa keeleõppe raamdokumendi sõsarväljaande praktiline kasutamine keeleõppestsenaariumite loomisel ja eluliste ülesannete kavandamisel tegevuspõhise lähenemise alusel.
Koolitajad: Maret Vandel ja Külli Kuri
Koht: Tallinn
Aeg: I moodul 16.-17.10.2025 ja II moodul 13.11.2025
Vaata lisaksKoolitused sihtgruppide kaupa
Seminarid, konverentsid
Korraldame inspireerivaid konverentse, seminare, suve- ja sügiskooli formaadis arenduspäevi, kus arutleme keeleõppe aktuaalsete teemade üle ning jagame häid kogemusi erinevatest haridusasutustest.
Seminari eesmärk on pakkuda õpetajatele praktilisi võtteid, mis aitavad samaaegselt arendada õpilaste üldpädevusi ja eesti keele oskust. Osalejad õpivad meetodeid, kuidas kinnistada ja aktiveerida vajalikku sõnavara, saavad võimaluse harjutusi oma klassis katsetada ning seejärel kogemusi kolleegidega jagada. Seminar loob ka võimaluse laiendada oma professionaalset võrgustikku ja õppida teiste koolide praktikast.
- Sihtgrupp: II või III kooliastme klassijuhataja Tallinna või Harjumaa koolist
- Maht: 18 akadeemilist tundi
- Aeg:
- 1. grupp 21.08.2025 ja 22.10.2025 (registreerimine lõppenud)
- 2. grupp 28.08.2025 ja 23.10.2025 (registreerimine lõppenud)
- Koht: Tallinn
Seminar pakub inspiratsiooni ja praktilisi lahendusi eesti õppekeelega koolide õpetajatele, kes soovivad tõhusamalt toetada muukeelseid õpilasi. Kavas on töötoad eri ainevaldkondades ja arutelud kaasaegsetest didaktilistest lähenemistest, mis aitavad luua kaasava õpikeskkonna.
Peaesinejana astub üles Soome haridus- ja keelepedagoog Maija Yli-Yokipii, lisaks jagavad kogemusi Eesti õpetajad ja didaktikud.
Sihtrühm: eesti õppekeelega koolide õpetajad, kelle klassis õpib üks või mitu muu emakeelega õpilast.
Aeg: 17.-18. september 2025
Koht: Rakvere, Aqva Hotel ja Spa Rakvere
Vaata lisaksSügiskooli kavas on ettekanded ja töötoad, mis käsitlevad neuroloogilist mitmekesisust klassiruumis, õpimotivatsiooni ja tunnikeskkonna tajumist ning noorte sotsiaal-emotsionaalset arengut. Lisaks jagatakse praktilisi võtteid sõnavara ja üldpädevuste arendamiseks ning vaadeldakse, kuidas keeled meie ümber mõjutavad õppimist ja õpetamist.
Uurime, kuidas õpetaja saab ise hoida motivatsiooni, leida tuge ja inspiratsiooni, et toetada eesti keelest erineva emakeelega õpilasi üleminekuklassides. Ootame osalema õpetajaid, kes soovivad ühiselt kasvada, jagada kogemusi ja ammutada jõudu kolleegidelt üle Eesti.
Sihtrühm: üleminekukoolide 1., 2., 4. ja 5. klassi õpetajad
Aeg: 25.-26. september 2025
Koht: LaSpa Laulasmaa
Vaata lisaksÜhepäevane praktiline seminar pakub metoodilist abi aineõpetajatele. Seminari käigus katsetatakse erinevaid aktiivõppe meetodeid, mis aitavad õpilastel uut sõnavara paremini meelde jätta ja kiiresti omandada. Osalejad saavad praktilisi töövõtteid, mida saab kohe oma tundides kasutada, et muuta sõnavara õppimine mängulisemaks, aktiivsemaks ja tõhusamaks.
- Sihtgrupp: I või II kooliastme õpetaja, kes töötab üleminekukoolis või klassis, kus on mitu muu kodukeelega õpilast.
- Maht: 6 akadeemilist tundi
- Aeg ja koht:
- Kohtla-Järvel 30.09.2025 kell 9.00-15.15 Registreeri
- Narvas 9.10.2025 kell 9.00-15.15 Registreeri
- Tartus 13.11.2025 kell 9.00-15.15 Registreeri
- Narvas 27.11.2025 kell 9.00-15.15 Registreeri
- Tallinnas 4.12.2025 kell 9.00-15.15 Registreeri
Neli seminaripäeva ühendavad Tartu linna kogemused, Eesti parimad eksperdid ja praktilised tööriistad, et toetada sinu haridusasutust eestikeelsele õppele üleminekul. Seminar süvendab arusaamist õppimise ja õpetamise alustest keelelise mitmekesisuse vaatenurgast ning pakub tuge muutuste juhtimisel. Sind ootavad haridusasutuste külastused, inspireerivad ettekanded ja töötoad, arutelud kolleegidega ning võimalus õppida otse praktikute kogemusest.
Seminar sobib haridusjuhtidele, kes otsivad julgust, ideid ja tuge oma kooli või lasteaia järgmisele tasemele viimiseks.
Sihtrühm: haridusasutuste juhid, õppejuhid ja kohalike omavalitsuste haridusspetsialistid
Aeg: 30.09-1.10 ja 4.-5.12.2025
Koht: Tartu
Vaata lisaksSeminarisarjas saavad õpetajad katsetada ja kohandada juba olemasolevaid meetodeid ning luua ja proovida ka täiesti uusi lahendusi. Fookuses on praktiline koostöö ja kogemuste vahetamine, et leida parimad võtted eri emakeelega õpilaste toetamiseks.
Seminaride vahele jääv iseseisev tööperiood annab võimaluse õpitut oma tundides rakendada. Selle käigus toimuv veebikohtumine on mõeldud kogemuste jagamiseks, tagasiside saamiseks ja üksteiselt õppimiseks.
- Sihtgrupp: II kooliastme õpetaja, kes töötab Ida-Virumaa üleminekukoolis või klassis, kus õpib mitu muu kodukeelega õpilast.
- Maht: 33 akadeemilist tundi
- Koht: Narva, toimumiskoht täpsustamisel.
- Aeg:
- I kontaktpäev 10.10.2025 kell 9.00-15.15
- II kontaktpäev 28.11.2025 kell 9.00-15.15
- III kontaktipäev 9.01.2026 kell 9.00-15.15
- Veebikohtumine 6.03.2026 kell 16.30-18.30
- IV kontaktpäev 16.04.2026 kell 9.00-15.15
Aleksei Razin on Keelekeskuse GAME (www.gamekeskus.ee) ning projekti P-KOOLITUSED (www.p-koolitused.ee) asutaja ning eestvedaja. Ta on kogenud koolitaja magistrikraadiga hariduse juhtimises. Aktiivõppe põhimõtetest lähtudes on Aleksei koostanud innovaatilisi õppekavasid ning keelekursusi, mis on muu hulgas pälvinud ka Haridus- ja Teadusministeeriumi tunnustuse.
Aleksei Razin on järgmiste õppematerjalide autor:
- Harjutuste kogumik „EASY TOOLS”. Kuidas õpetada võõrkeeli ilma õpikuta?
- OK jutukaardid ning 65 keeleõppemängu.
- Interaktiivne veebikeskkond eesti keele tõhusaks õppimiseks JUHAN zero
- Raamat õpetajatele „Mängivad kõik! / Играют все!“
Tasemetööde tulemused annavad väärtuslikku infot iga õpilase tugevuste ja arenguvajaduste kohta, kuid tihti tekib küsimus – kuidas seda teadlikult õppetöös rakendada? Seminar aitab õpetajatel mõtestada 4. klassi eesti keele teise keelena, matemaatika ja loodusõpetuse tasemetööde tagasisidet ning leida praktilisi lahendusi, kuidas toetada õpilaste edasiõppimist ja motivatsiooni.
Sihtrühm: üleminekukoolide I kooliastme õpetajad ja õppejuhid
Aeg: 28.10.2025
Koht: Tallinn, Sokos Viru Hotell
Vaata lisaksTasemetööde tulemused annavad väärtuslikku infot iga õpilase tugevuste ja arenguvajaduste kohta, kuid tihti tekib küsimus – kuidas seda teadlikult õppetöös rakendada? Seminar aitab õpetajatel mõtestada 4. klassi eesti keele teise keelena, matemaatika ja loodusõpetuse tasemetööde tagasisidet ning leida praktilisi lahendusi, kuidas toetada õpilaste edasiõppimist ja motivatsiooni.
Sihtrühm: üleminekukoolide I kooliastme õpetajad ja õppejuhid
Aeg: 30.10.2025
Koht: Narva, Tartu Ülikooli Narva Kolledž
Vaata lisaksSeminar pakub inspiratsiooni ja praktilisi lahendusi eesti õppekeelega koolide õpetajatele, kes soovivad tõhusamalt toetada muukeelseid õpilasi. Kavas on töötoad eri ainevaldkondades ja arutelud kaasaegsetest didaktilistest lähenemistest, mis aitavad luua kaasava õpikeskkonna.
Peaesinejana astub üles Soome haridus- ja keelepedagoog Maija Yli-Yokipii, lisaks jagavad kogemusi Eesti õpetajad ja didaktikud.
Sihtrühm: eesti õppekeelega koolide õpetajad, kelle klassis õpib üks või mitu muu emakeelega õpilast.
Aeg: 5.-6. november 2025
Koht: Tartu
Vaata lisaksSeminar pakub inspiratsiooni ja praktilisi lahendusi eesti õppekeelega koolide õpetajatele, kes soovivad tõhusamalt toetada muukeelseid õpilasi. Kavas on töötoad eri ainevaldkondades ja arutelud kaasaegsetest didaktilistest lähenemistest, mis aitavad luua kaasava õpikeskkonna.
Peaesinejana astub üles Soome haridus- ja keelepedagoog Maija Yli-Yokipii, lisaks jagavad kogemusi Eesti õpetajad ja didaktikud.
Sihtrühm: eesti õppekeelega koolide õpetajad, kelle klassis õpib üks või mitu muu emakeelega õpilast.
Aeg: 11.-12. november 2025
Koht: Tallinn
Vaata lisaksSeminar pakub inspiratsiooni ja praktilisi lahendusi eesti õppekeelega koolide õpetajatele, kes soovivad tõhusamalt toetada muukeelseid õpilasi. Kavas on töötoad eri ainevaldkondades ja arutelud kaasaegsetest didaktilistest lähenemistest, mis aitavad luua kaasava õpikeskkonna.
Peaesinejana astub üles Soome haridus- ja keelepedagoog Maija Yli-Yokipii, lisaks jagavad kogemusi Eesti õpetajad ja didaktikud.
Sihtrühm: eesti õppekeelega koolide õpetajad, kelle klassis õpib üks või mitu muu emakeelega õpilast.
Aeg: 26.-27. november 2025
Koht: Pärnu
Vaata lisaksKonverents toob kokku haridustöötajad üle Eesti, et arutada eestikeelsele õppele ülemineku kogemusi ja võimalusi. Inspireerivate ettekannete ja arutelude kaudu otsime vastuseid, mida on senistest praktikatest õppida ja kuidas üleminekut teadlikult ning toetavalt kujundada.
Sihtgrupp: haridustöötajad
Aeg: 20.-21. november 2025
Koht: Tallinn
Arenguprogrammid
Pakume haridustöötajatele põhjalikke arenguprogramme, et toetada professionaalset arengut keeleõppes ja mitmekultuurilise õpikeskkonna kujundamisel.
Kutsume kutsekoole liituma arenguprogrammiga „Keeleteadlik kutsekool“, mille eesmärk on anda koolimeeskondadele tugev alus keeleteadlikkuse suurendamiseks ja kujundada õpikeskkond, mis toetab nii eesti keele õppimist kui ka mitmekeelsete õppijate arengut.
Sihtgrupp: kutsekoolid, kus õpib eesti keelest erineva kodukeelega õppijaid. Ootame igast koolist 4-liikmelist meeskonda, kuhu kuuluvad koolijuht, õppejuht ja kaks meeskonnaliiget.
Palume meeskonna registreerida hiljemalt 8. oktoobriks 2025, saates liikmete nimed ja ametikohad e-posti aadressile kreet.piiriselg@eki.ee
Aeg: arenguprogramm algab 21.–22. oktoobril 2025. Õppetöö toimub kahepäevaste moodulitena.
Koht: Tallinn
Juhtivkoolitaja: Ilona Lott
Vaata lisaksAeg:
- I moodul 15.-16.05.2025
- II moodul 5.-6.06.2025
- III moodul 27.-28.08.2025
- IV moodul 18. -19.09.2025
- V moodul 23.-24.10.2025
Koht: Tartu
Koolitajad: Ellen Aunin ja Tatjana Kodas
Arenguprogrammi eesmärk: toetada haridustöötajate professionaalset arengut eestikeelsele õppele ülemineku kontekstis ja tõsta õpetajate kultuuridevahelist pädevust, valmisolekut töötada mitmekeelses ja -kultuurilises klassis ning toetada muukeelsete laste eesti keele oskuse
Vaata lisaksSihtgrupp: üldhariduse aineõpetajad ja kutsekeskhariduse üldainete õpetajad (olenemata õppeasutuse õppekeelest), kellel on eesti keelest erineva emakeelega õpilasi.
Aeg: I moodul toimub 14.-15. augustil. Programm kestab kuni jaanuarini 2026.
Õppetöö toimub üldjuhul kord kuus kahepäevaste moodulitena.
Koht: Tallinn
Arenguprogrammi juhtivkoolitaja on Anu Parts.
Arenguprogrammi eesmärk on toetada haridustöötajate professionaalset arengut eestikeelsele õppele ülemineku kontekstis ja levitada keeleteadlikku õpetamist kui tänapäevase ühiskonna vajadust ning suunata haridustöötajaid teadvustama oma rolli keelelise erivajadusega laste eestikeelse ainealase keele- ja kirjaoskuse arendamisel.
Arenguprogrammi tulemusel suurenevad sihtgrupi teadmised ja oskused keeleteadlikkust ja õppija keeleoskust arendava aineõppe rakendamise võimalustest.
Koolituse läbinud aineõpetaja:
- teab ja rakendab süsteemselt keeleteadliku aineõppe põhimõtteid;
- teab teise keele omandamise etappe;
- oskab diferentseerida ülesandeid ning prognoosida õpitoe vajalikkust;
- oskab kohandada õppevara Euroopa keeleõppe raamdokumendi Sõsarväljaande alusel;
- kasutab õppevara raskusastme hindamiseks tehisintellekti ja sõnaveebi;
- märkab sisend-väljund keeletoe vajadust;
- teadvustab, et õppija keeleõppe toetamine sõltub õpetaja valikutest ja tegevusest, st iga õpetaja on keeleõpetaja;
- kujundab õppe ainetundides viisil, mis toetub suhtluspõhise keeleõppe põhimõtetele;
- oskab sõnastada õpieesmärke ja -väljundeid positiivses keeles;
- rakendab õppetekstidega töötamisel õpistrateegiaid ja nende otsest juhendamist;
- märkab õppijate keelelis-kultuurilisi erinevusi;
- teab ja kasutab õppeks tehnoloogilisi keskkondi, nt tehisintellektipõhist tekstiloomet ja kõnesünteesi ning -tuvastust;
- reflekteerib oma tööd õpetajana nii iseseisvalt kui ka grupis: areneb õpetaja oskus mõtestada oma tegevusviise ning kujuneb harjumus oma tööd reflekteerida mitmekesiste, kaasaegsete ja tõenduspõhiste meetodite rakendamise kaudu.
Sihtgrupp: I kooliastme (klassi)õpetajad
Aeg: I moodul toimub 23.-24. septembril. Programm kestab kuni mai 2026
Õppetöö toimub üle kuu üks kord kuus kahepäevaste moodulitena.
Koht: Tallinn
Arenguprogrammi juhtivkoolitaja on Kristiina Bernhardt.
Arenguprogrammi eesmärk on toetada klassiõpetajate professionaalset arengut eestikeelsele õppele ülemineku kontekstis, et klassiõpetajad oskaksid mitmekeelses õpikeskkonnas keeleõppijate profiile märgata, nende vajadusi hinnata, sellele vastavalt kaasaegset ja tõenduspõhist õpetamismetoodikat valida ning seda rakendada, et eesti keelest erineva koduse keelega lapsed omandaksid eesti keele I kooliastme lõpuks vähemalt A2 tasemel.
Arenguprogrammi läbinu:
- teab, kuidas areneb lapse keeleoskus, tunneb tänapäevaseid mitmekeelsuse käsitusi;
- valib keelelisest situatsioonist ja aineõpetuse eesmärkidest lähtuvalt sobivaid keeleõppemeetodeid ja võtteid, toetavat õppevara;
- seab lähemaid ja kaugemaid (keele)õppe-eesmärke;
- tunneb lõimitud aine- ja keeleõppe põhimõtteid ja rakendab neid ainetundides;
- märkab erivajadusega last ja toetab teda aine- ja keeleõppes;
- diferentseerib ja individualiseerib keeleõppetegevust, kohandab eri tasemega õppijaile õppematerjale ja katsetab õppematerjalide loomist, annab tagasisidet ja hindab keele osaoskusi motiveerivalt;
- analüüsib enda ja kolleegide tööd, kasutatud meetodeid ja keeleõppetegevusi.
Sihtgrupp: alushariduse õpetajajad
Aeg: I moodul toimub 9.-10. septembril. Programm kestab kuni jaanuarini 2026.
Õppetöö toimub üldjuhul kord kuus kahepäevaste moodulitena.
Koht: Narva
Arenguprogrammi juhtivkoolitaja on Kerstin Kööp.
Arenguprogrammi eesmärk on:
- toetada alushariduse õpetajate professionaalsust ja kutsealaseid kompetentse eestikeelsele õppele ülemineku kontekstis;
- toetada õpetajate valmisolekut töötada mitmekeelses ja -kultuurilises õpikeskkonnas, rakendades keeleteadlikku ja kultuuritundlikku pedagoogikat;
- suurendada õpetajate valmisolekut toetada eesti keelest erineva emakeelega laste eesti keele oskuse arengut mitmekesiste, kaasaegsete ja tõenduspõhiste meetodite rakendamise kaudu.
Arenguprogrammi läbinu:
- oskab planeerida, läbi viia ja analüüsida lasteaia õppe- ja kasvatustegevust mitmekeelsete lastega rühmas koostöös rühma personaliga;
- oskab kujundada lapse keelelist arengut toetavat õpi- ja kasvukeskkonda;
- oskab rakendada lapse arengut toetavaid keeleõppe metoodikaid ja vahendeid (sh digitehnoloogilisi õppevahendeid) eesti keele kui teise keele õpetamisel;
- oskab töötada mitmekeelses ja -kultuurilises õpikeskkonnas, rakendab õppe- ja kasvatustegevustes keeleteadlikku ja kultuuritundlikku pedagoogikat koostöös pedagoogide ja tugipersonaliga.
Sihtgrupp: alushariduse õpetajajad
Aeg: I moodul toimub 17.-18. septembril. Programm kestab kuni jaanuarini 2026.
Õppetöö toimub üldjuhul kord kuus kahepäevaste moodulitena.
Koht: Tallinn
Arenguprogrammi juhtivkoolitaja on Evelyn Neudorf.
Arenguprogrammi eesmärk on:
- toetada alushariduse õpetajate professionaalset arengut eestikeelsele õppele ülemineku kontekstis ja tõsta õpetajate kultuuridevahelise hariduse pädevust;
- toetada valmisolekut töötada mitmekeelses ja -kultuurilises õpikeskkonnas ning toetada eesti keelest erineva emakeelega laste eesti keele oskuse arengut ja kultuuritundlikku lähenemist mitmekesiste, kaasaegsete ja tõenduspõhiste meetodite rakendamise kaudu.
Arenguprogrammi läbinu:
- oskab kavandada, läbi viia ja analüüsida lasteaia õppe- ja kasvatustegevust mitmekeelsete lastega rühmas koostöös rühma personaliga;
- oskab kujundada lapse keelelist arengut toetavat õpi- ja kasvukeskkonda;
- oskab kasutada lapse arengut toetavaid keeleõppe metoodikaid ja vahendeid (sh digitehnoloogilisi õppevahendeid) eesti keele kui teise keele õpetamisel;
- teab ning tunneb õpetajate kultuuridevahelise pädevuse mudelit ja on tutvunud parimate praktikatega eestikeelsele haridusele üleminekul;
- omab teadmisi mitmekultuurilisusest, väärtustab kultuurilist mitmekesisust ja õpetamist kultuuriliselt mitmekesises rühmas;
- mõistab mitmekeelsuse olemust ja selle mõju lapse arengule.
Sihtgrupp: alushariduse õpetajad, koolieelse lasteasutuse juhtkond ja õppe- ja kasvatustööga seotud koolimeeskond.
Aeg: I moodul toimub 9.-10. septembril. Programm kestab kuni jaanuarini 2026.
Õppetöö toimub üldjuhul kord kuus kahepäevaste moodulitena.
Koht: Tallinn
Arenguprogrammi juhtivkoolitaja on Kaire Kollom.
Arenguprogrammi eesmärk on toetada koolieelsetes lasteasutustes õppe- ja kasvatustööga seotud meeskondi eestikeelsele õppele ülemineku kontekstis tõstes nende teadmisi ja oskusi meeskonnatöö ja koostöö põhimõtetest ja meetoditest ning õpikeskkonna kujundamisest ja keeleõppest.
Arenguprogrammi läbinu:
- Oskab analüüsida oma organisatsioonis meeskonnatööd ja toetustegevusi eestikeelsele õppele ülemineku kontekstis ning analüüsist lähtuvalt kavandada vajalikke tegevusi;
- oskab kavandada, läbi viia ja analüüsida ning toetada kolleege lasteaia õppe- ja kasvatustegevuses eesti keele kui teise keele õpetamisel;
- oskab kujundada lapse ja õpetaja keelelist arengut toetavat õpi- ja kasvukeskkonda oma organisatsioonis ning nõustada erinevaid meetodeid kasutades oma kolleege eesti keele õpet toetava õpikeskkonna loomisel;
- oskab analüüsida ja kavandada lapse arengut toetavaid keeleõppe metoodikaid ja vahendeid (sh digitehnoloogilisi õppevahendeid) eesti keele kui teise keele õpetamisel.
Sihtgrupp: keelevaldkonnaga seotud haridustöötajad (eelistatud on alushariduse õpetajad, klassiõpetajad, keeleõpetaja või tugispetsialisti kvalifikatsiooniga haridustöötajad) ja teised keelevaldkonna eksperdid, kellel on varasem kogemus ja kokkupuude alus-, üld- või kutsehariduses õppetöö korraldamises või läbiviimisel.
Aeg: programm kestab 2025. aasta augustist kuni detsembrini. Õppetöö toimub üldjuhul kord kuus kahe- või kolmepäevaste moodulitena.
Koht: Tallinn
Arenguprogrammi juhtivkoolitaja on Helin Puksand, PhD, Tallinna Ülikool
Programmi kandideerimine kestab 20. juunini
Arenguprogrammi eesmärk on arendada teadmisi ja oskusi haridusasutuste töötajate metoodiliseks nõustamiseks keelevaldkonnas ja nende toetamiseks eestikeelsele õppele üleminekul.
Arenguprogrammi läbinu:
- viib läbi nõustamisprotsessi, rakendades individuaal- ja rühmanõustamises eesmärgipäraselt erinevaid meetodeid ja tehnikaid;
- mõistab õppimise protsessi, sh teise keele õppimist ja omandamist;
- nõustab metoodiliselt koolieelsete lasteasutuste, üldhariduskoolide ja kutsekoolide töötajaid, lähtudes lõimitud aine- ja keeleõppe metoodikast ning mitmekultuurilises ja mitmekeelses õpikeskkonnas õpetamise põhimõtetest arvestab keele- ja kultuuritundliku õppega, sh pakkuda keele õppimisel kui ka keele õpetamisel metoodilist tuge ja mitmekesisust õpetajale;
- viib läbi tunnivaatlust, analüüsib saadud tulemusi ja tagasisidestab neid õpetajale;
- teadvustab ja arvestab nõustaja rolliga seotud eetilisi põhimõtteid ning kasutab eneseanalüüsi ja refleksiooni oma kutsealase arengu suunamiseks.