Haridusasutuste keelevaldkonna metoodiliste nõustajate arenguprogramm 2. grupp

Keelevaldkonna metoodiliste nõustajate arenguprogramm on mõeldud haridustöötajatele, kellel on kogemusi keeleõppe valdkonnas ja soov panustada Eesti hariduse arengusse. Programmis osalemine loob võimaluse süvendada oma teadmisi ning kujundada professionaalne nõustajaroll, et toetada haridustöötajaid mitmekeelses õpikeskkonnas ja eestikeelsele õppele üleminekul. See on arengutee neile, kes soovivad end keelevaldkonnas teostada ning pakkuda teadlikku tuge muutuste elluviimisel.
Kutsume Sind kandideerima arenguprogrammi, mille eesmärgiks on laiendada ja tugevdada haridusasutuste töötajate keelevaldkonna metoodiliste nõustajate võrgustikku.
Haridusasutuse keelevaldkonna metoodiline nõustaja:
- toetab haridusasutuste meeskondade professionaalset arengut muutuste protsessis seoses üleminekuga eestikeelsele õppele,
- nõustab õpetajaid metoodiliselt, lähtudes lõimitud aine- ja keeleõppe metoodikast ning mitmekultuurilises ja -keelses õpikeskkonnas õpetamise põhimõtetest koolieelsetes lasteasutustes, üldhariduskoolides ja kutsekoolides.
Kellele?
Ootame kandideerima haridustöötajaid, kellel on
- soov panustada haridusvaldkonda;
- alus-, üld-, kutse-, huvi-, kõrghariduses või noorsootöö valdkonnas töötamise või juhtimise kogemus;
- keeleõpetaja töökogemus (kasuks tuleb LAK-õppe või keelekümbluse kogemus) või aineõpetaja töökogemus üld- või kutseõppes (kasuks tuleb LAK-õppe või keelekümbluse kogemus);
- motivatsioon arendada end nõustajana ja soov panustada haridustöötajate professionaalse arengu toetamisse;
- huvi aktiivselt osaleda programmis, mis toetab eestikeelsele õppele üleminekut.
Programmi raames keskendume:
- nõustamise erinevatele metoodikatele ja tehnikatele;
- nõustaja eetilistele põhipõhimõtetele;
- tunnivaatluse võimalustele;
- lõimitud aine- ja keeleõppe (LAK-õppe) ning mitmekultuurilises ja -keelses õpikeskkonnas õpetamise põhimõtetele;
- täiskasvanud õppija toetamise põhimõtetele;
- toetava õpikeskkonna loomisele;
- grupidünaamika loomisele ja hoidmisele;
- õppimise ja õpetamise juhtimisele;
- tagasiside ja refleksiooni põhimõtete rakendamisele.
Õppekorraldus
Programm kestab 2026. aasta jaanuarist kuni aprillini . Õppetöö toimub üldjuhul kord kuus kahe- või kolmepäevaste moodulitena:
I moodul – 20.-22.01
II moodul – 10.-11.02
III moodul – 25.-26.02 – koolivaheaeg
IV moodul – 17.-18.03
V moodul – 14.-15.04 – koolivaheaeg
VI moodul – 28.-29.04
Maht: 110 tundi, sh 78 tundi kontaktõpet, 32 tundi iseseisvat tööd
Õppekeel: eesti keel
Õppevorm: kontaktõpe, praktilised tööd, rühmatööd ja töövarjutamised
Koolitajad: Tallinna Ülikooli lektorid
Programmis osalemine on tasuta.
Programmi edukaks läbimiseks on vajalik:
- aktiivne osalemine kogu programmi vältel;
- iseseisvate tööde esitamine.
Kandideerimine
Kandideerimiseks palume esitada järgmised dokumendid digikonteineris:
- elulookirjeldus (etteantud vormil);
- asutuse juhi poolt allkirjastatud kooskõlastus koolitusmoodulites osalemise kohta (vabas vormis);
- lühikirjutis „Miks just Sina oled parim tulevane keelevaldkonna metoodiline nõustaja teistele haridustöötajatele“ (kuni 2000 tähemärki).
Dokumendid tuleb esitada aadressidele anne.roos@eki.ee hiljemalt 15. novembriks 2025.
Keelevaldkonna metoodiliste nõustajate arenguprogramm viiakse ellu koostöös Tallinna Ülikooliga.
Haridusasutuste keelevaldkonna metoodiliste nõustajate arenguprogramm on osa Euroopa Sotsiaalfondi kaasrahastatavast tegevusest „Eesti keele õpe ja keeleõppe arendamine“, mille eesmärk on toetada eestikeelsele õppele üleminekut ning tõsta haridustöötajate keeleõppe alast kompetentsi.
Kontaktid:
Anne Roos
projektijuht
anne.roos@eki.ee
5591 1065