Skip to main content

Metoodika, didaktika, sh LAK-õppe teemalised arendustegevused

Koolitused

Pakume metoodika-, didaktika-, sh LAK-õppe koolitusi haridustöötajatele, kes soovivad toetada erineva emakeelega laste ja noorte eesti keele omandamist ning rakendada lõimitud aine- ja keeleõpet teadlikumalt.

Koolitusprogrammid

LAK-õppe põhimõtted

Kellele? Õpetajad ja haridustöötajad, kes pole varem LAK-õppega kokku puutunud.
Fookus: metoodika aluspõhimõtted ja lihtsad praktilised võtted.

Vaata lisaks

LAK-õppe põhimõtted: sihtkeelne õpe

Kellele? Õpetajad, kellel on juba kogemus LAK-õppe või keelekümblusega.
Fookus: kuidas õpetada ainet ja viia läbi õpitegevusi eesti keeles erineva emakeelega õppijatele, arendades samal ajal nende keelelisi osaoskusi.

Vaata lisaks

Mitmekeelse ja -kultuurilise õpiruumi põhimõtted

Kellele? Kõik haridustöötajad, kes soovivad luua kaasavaid ja keeleteadlikke õpikeskkondi.
Fookus: keele- ja kultuuritundlikkuse kujundamine klassis, rühmas, haridusasutuses.

Vaata lisaks

LAK-õppe põhimõtted e-õppe keskkonnas Moodle

Kellele? Lasteaedade, üldhariduskoolide ja kutseõppeasutuste õpetajatele.
Fookus: praktiline koolitus e-õppe keskkonnas Moodle, kus saab õppida ja katsetada LAK-õppe põhimõtteid ning meetodeid. Koolitus aitab luua turvalise ja õppijakeskse keskkonna, arendada õppijate eesti keele oskust õppetöös ning kasutada selleks nüüdisaegseid digivahendeid.

Vaata lisaks

HEV ja LAK käsikäes: kaasava ja lõimitud õppe võtted

Kellele? Lasteaiaõpetajatele, I ja II kooliastme õpetajatele ja tugispetsialistidele
Fookus: See koolitus ühendab HEV toe ja LAK-õppe põhimõtted, pakkudes tuge nii õpetajale kui ka tugispetsialistile, et luua kaasav, mitmekeelne ja õppimist toetav keskkond.

Koolitajad: Kristin Binsol ja Sirli Pikk

Koht: Tallinn

Vaata lisaks

Koolitused sihtgruppide kaupa

Seminarid, konverentsid

Korraldame inspireerivaid konverentse, seminare, suve- ja sügiskooli formaadis arenduspäevi, kus arutleme keeleõppe aktuaalsete teemade üle ning jagame häid kogemusi erinevatest haridusasutustest.

Õppejuhtide talvekool toob kokku üldhariduskoolide õppe- ja arendusjuhid, et pakkuda inspiratsiooni ning praktilisi lahendusi õppetöö korraldamiseks keelerikkas ja muutuvas hariduskeskkonnas. Kahe päeva jooksul keskendume sellele, kuidas toetada õpetajaid ja õpilasi koolides, kus õpivad muu emakeelega lapsed ning kus üleminek eestikeelsele õppele on igapäevane reaalsus.

  • Sihtgrupp: üldhariduskoolide õppe- ja arendusjuhid
  • Aeg: 27.-28.01.2026
  • Koht: LaSpa Laulasmaa
Info ja registreerimine

Ühepäevane praktiline seminar pakub metoodilist abi aineõpetajatele. Seminari käigus katsetatakse erinevaid aktiivõppe meetodeid, mis aitavad õpilastel uut sõnavara paremini meelde jätta ja kiiresti omandada. Osalejad saavad praktilisi töövõtteid, mida saab kohe oma tundides kasutada, et muuta sõnavara õppimine mängulisemaks, aktiivsemaks ja tõhusamaks.

  • Sihtgrupp: I või II kooliastme õpetaja, kes töötab üleminekukoolis või klassis, kus on mitu muu kodukeelega õpilast.
  • Maht: 6 akadeemilist tundi
  • Aeg ja koht:

Paldiskis 7.01.2026 kell 9.00-15.15

Registreeri

Tallinnas 8.01.2026 kell 9.00-15.15

Registreeri

Pärnus 12.03.2026 kell 9.00-15.15

Registreeri

Seminarisarjas saavad õpetajad katsetada ja kohandada juba olemasolevaid meetodeid ning luua ja proovida ka täiesti uusi lahendusi. Fookuses on praktiline koostöö ja kogemuste vahetamine, et leida parimad võtted eri emakeelega õpilaste toetamiseks.

Seminaride vahele jääv iseseisev tööperiood annab võimaluse õpitut oma tundides rakendada. Selle käigus toimuv veebikohtumine on mõeldud kogemuste jagamiseks, tagasiside saamiseks ja üksteiselt õppimiseks.

  • Sihtgrupp: II kooliastme õpetaja, kes töötab Ida-Virumaa üleminekukoolis või klassis, kus õpib mitu muu kodukeelega õpilast.
  • Maht: 33 akadeemilist tundi
  • Koht: Narva, toimumiskoht täpsustamisel.
  • Aeg:
    • I kontaktpäev 10.10.2025 kell 9.00-15.15
    • II kontaktpäev 28.11.2025 kell 9.00-15.15
    • III kontaktipäev 9.01.2026 kell 9.00-15.15
    • Veebikohtumine 6.03.2026 kell 16.30-18.30
    • IV kontaktpäev 16.04.2026 kell 9.00-15.15

Aleksei Razin on Keelekeskuse GAME (www.gamekeskus.ee) ning projekti P-KOOLITUSED (www.p-koolitused.ee) asutaja ning eestvedaja. Ta on kogenud koolitaja magistrikraadiga hariduse juhtimises. Aktiivõppe põhimõtetest lähtudes on Aleksei koostanud innovaatilisi õppekavasid ning keelekursusi, mis on muu hulgas pälvinud ka Haridus- ja Teadusministeeriumi tunnustuse.

Aleksei Razin on järgmiste õppematerjalide autor:

Vaata lisaks

Arenguprogrammid

Pakume haridustöötajatele põhjalikke arenguprogramme, et toetada professionaalset arengut keeleõppes ja mitmekultuurilise õpikeskkonna kujundamisel.

Sihtgrupp: keelevaldkonnaga seotud haridustöötajad (eelistatud on alushariduse õpetajad, klassiõpetajad, keeleõpetaja või tugispetsialisti kvalifikatsiooniga haridustöötajad) ja teised keelevaldkonna eksperdid, kellel on varasem kogemus ja kokkupuude alus-, üld- või kutsehariduses õppetöö korraldamises või läbiviimisel.

Aeg: programm kestab 2026. aasta jaanuarist kuni aprillini . Õppetöö toimub üldjuhul kord kuus kahe- või kolmepäevaste moodulitena

Koht: Tallinn

Arenguprogrammi juhtivkoolitaja on Helin Puksand, PhD, Tallinna Ülikool

Programmi kandideerimine on lõppenud.

Arenguprogrammi eesmärk on arendada teadmisi ja oskusi haridusasutuste töötajate metoodiliseks nõustamiseks keelevaldkonnas ja nende toetamiseks eestikeelsele õppele üleminekul.

Arenguprogrammi läbinu:

  • viib läbi nõustamisprotsessi, rakendades individuaal- ja rühmanõustamises eesmärgipäraselt erinevaid meetodeid ja tehnikaid;
  • mõistab õppimise protsessi, sh teise keele õppimist ja omandamist;
  • nõustab metoodiliselt koolieelsete lasteasutuste, üldhariduskoolide ja kutsekoolide töötajaid, lähtudes lõimitud aine- ja keeleõppe metoodikast ning mitmekultuurilises ja mitmekeelses õpikeskkonnas õpetamise põhimõtetest arvestab keele- ja kultuuritundliku õppega, sh pakkuda keele õppimisel kui ka keele õpetamisel metoodilist tuge ja mitmekesisust õpetajale;
  • viib läbi tunnivaatlust, analüüsib saadud tulemusi ja tagasisidestab neid õpetajale;
  • teadvustab ja arvestab nõustaja rolliga seotud eetilisi põhimõtteid ning kasutab eneseanalüüsi ja refleksiooni oma kutsealase arengu suunamiseks.
Vaata lisaks

Kutsume kutsekoole liituma arenguprogrammiga „Keeleteadlik kutsekool“, mille eesmärk on anda koolimeeskondadele tugev alus keeleteadlikkuse suurendamiseks ja kujundada õpikeskkond, mis toetab nii eesti keele õppimist kui ka mitmekeelsete õppijate arengut.

Sihtgrupp: kutsekoolid, kus õpib eesti keelest erineva kodukeelega õppijaid. Ootame igast koolist 4-liikmelist meeskonda, kuhu kuuluvad koolijuht, õppejuht ja kaks meeskonnaliiget.

Aeg: I moodul toimub 27.-28. jaanuaril 2026. Programm kestab kuni novembrini 2026. Õppetöö toimub kahepäevaste moodulitena.

Koht: Tallinn

Juhtivkoolitaja: Ilona Lott

Arenguprogrammi eesmärk on aidata kutsekoolide meeskondadel teadlikult kujundada keeleõpet toetav õppikeskkond. Koolikeskkonnas on oluline, et eesti keel oleks loomulik osa igapäevasest suhtlusest ja õppimisest ning et õpetajatel oleksid vajalikud teadmised ja töövahendid mitmekeelsete õppijate toetamiseks.

Info ja registreerimine

Aeg:

  • I moodul 10.-11. veebruar 2026
  • II moodul 9.-10. märts 2026
  • III moodul 7.-8. aprill 2026
  • IV moodul 5.-6. mai 2026
  • V moodul 25.-26. august 2026

Koht: Tartu

Koolitajad: Ellen Aunin ja Tatjana Kodas

Arenguprogrammi eesmärk: toetada haridustöötajate professionaalset arengut eestikeelsele õppele ülemineku kontekstis ja tõsta õpetajate kultuuridevahelist pädevust, valmisolekut töötada mitmekeelses ja -kultuurilises klassis ning toetada muukeelsete laste eesti keele oskuse

Registreerimise tähtaeg 17. detsember 2025 (k.a).

Info ja registreerimine

Sihtgrupp: üldhariduse aineõpetajad ja kutsekeskhariduse üldainete õpetajad (olenemata õppeasutuse õppekeelest), kellel on eesti keelest erineva emakeelega õpilasi.

Aeg:

  • I moodul 10.-11. veebruar 2026
  • II moodul 17.-19. märts 2026
  • III moodul 28.-29. aprill 2026
  • IV moodul 30. september – 1. oktoober 2026
  • V moodul 5.-6. november 2026

Koht: Tallinn

Arenguprogrammi juhtivkoolitaja on Anu Parts.

Arenguprogrammi eesmärk on toetada haridustöötajate professionaalset arengut eestikeelsele õppele ülemineku kontekstis ja levitada keeleteadlikku õpetamist kui tänapäevase ühiskonna vajadust ning suunata haridustöötajaid teadvustama oma rolli keelelise erivajadusega laste eestikeelse ainealase keele- ja kirjaoskuse arendamisel. 

Arenguprogrammi tulemusel suurenevad sihtgrupi teadmised ja oskused keeleteadlikkust ja õppija keeleoskust arendava aineõppe rakendamise võimalustest.

Info ja registreerimine

Sihtgrupp: alushariduse õpetajajad

Aeg: I moodul toimub 27.-28. jaanuar 2026. Programm kestab kuni 5. juunini 2026.

Õppetöö toimub üldjuhul kord kuus kahepäevaste moodulitena.

Koht: Tallinn

Arenguprogrammi juhtivkoolitajad on Kerstin Kööp.

Arenguprogrammi eesmärk on:

  • toetada alushariduse õpetajate professionaalsust ja kutsealaseid kompetentse eestikeelsele õppele ülemineku kontekstis;
  • toetada õpetajate valmisolekut töötada mitmekeelses ja -kultuurilises õpikeskkonnas, rakendades keeleteadlikku ja kultuuritundlikku pedagoogikat;
  • suurendada õpetajate valmisolekut toetada eesti keelest erineva emakeelega laste eesti keele oskuse arengut mitmekesiste, kaasaegsete ja tõenduspõhiste meetodite rakendamise kaudu.

Arenguprogrammi läbinu:

  • oskab planeerida, läbi viia ja analüüsida lasteaia õppe- ja kasvatustegevust mitmekeelsete lastega rühmas koostöös rühma personaliga;
  • oskab kujundada lapse keelelist arengut toetavat õpi- ja kasvukeskkonda;
  • oskab rakendada lapse arengut toetavaid keeleõppe metoodikaid ja vahendeid (sh digitehnoloogilisi õppevahendeid) eesti keele kui teise keele õpetamisel;
  • oskab töötada mitmekeelses ja -kultuurilises õpikeskkonnas, rakendab õppe- ja kasvatustegevustes keeleteadlikku ja kultuuritundlikku pedagoogikat koostöös pedagoogide ja tugipersonaliga.
Info ja registreerimine

Sihtgrupp: alushariduse õpetajajad

Aeg: I moodul 19.-20. veebruaril 2026. Programm kestab kuni 12. juunini 2026.

Õppetöö toimub üldjuhul kord kuus kahepäevaste moodulitena.

Koht: Narva

Arenguprogrammi juhtivkoolitajad on Evelyn Neudorf.

Arenguprogrammi eesmärk on:

  • toetada alushariduse õpetajate professionaalset arengut eestikeelsele õppele ülemineku kontekstis ja tõsta õpetajate kultuuridevahelise hariduse pädevust;
  • toetada valmisolekut töötada mitmekeelses ja -kultuurilises õpikeskkonnas ning toetada eesti keelest erineva emakeelega laste eesti keele oskuse arengut ja kultuuritundlikku lähenemist mitmekesiste, kaasaegsete ja tõenduspõhiste meetodite rakendamise kaudu.

Arenguprogrammi läbinu:

  • oskab kavandada, läbi viia ja analüüsida lasteaia õppe- ja kasvatustegevust mitmekeelsete lastega rühmas koostöös rühma personaliga;
  • oskab kujundada lapse keelelist arengut toetavat õpi- ja kasvukeskkonda;
  • oskab kasutada lapse arengut toetavaid keeleõppe metoodikaid ja vahendeid (sh digitehnoloogilisi õppevahendeid) eesti keele kui teise keele õpetamisel;
  • teab ning tunneb õpetajate kultuuridevahelise pädevuse mudelit ja on tutvunud parimate praktikatega eestikeelsele haridusele üleminekul;
  • omab teadmisi mitmekultuurilisusest, väärtustab kultuurilist mitmekesisust ja õpetamist kultuuriliselt mitmekesises rühmas;
  • mõistab mitmekeelsuse olemust ja selle mõju lapse arengule.
Info ja registreerimine

Sihtgrupp: alushariduse õpetajad, koolieelse lasteasutuse juhtkond ja õppe- ja kasvatustööga seotud koolimeeskond.

Aeg: I moodul 10.-11. veebruar 2026. Programm kestab kuni 10. juunini 2026.

Õppetöö toimub üldjuhul kord kuus kahepäevaste moodulitena.

Koht: Narva

Arenguprogrammi juhtivkoolitaja on Kaire Kollom.

Arenguprogrammi eesmärk on toetada koolieelsetes lasteasutustes õppe- ja kasvatustööga seotud meeskondi eestikeelsele õppele ülemineku kontekstis tõstes nende teadmisi ja oskusi meeskonnatöö ja koostöö põhimõtetest ja meetoditest ning õpikeskkonna kujundamisest ja keeleõppest.

Arenguprogrammi läbinu:

  • Oskab analüüsida oma organisatsioonis meeskonnatööd ja toetustegevusi eestikeelsele õppele ülemineku kontekstis ning analüüsist lähtuvalt kavandada vajalikke tegevusi;
  • oskab kavandada, läbi viia ja analüüsida ning toetada kolleege lasteaia õppe- ja kasvatustegevuses eesti keele kui teise keele õpetamisel;
  • oskab kujundada lapse ja õpetaja keelelist arengut toetavat õpi- ja kasvukeskkonda oma organisatsioonis ning nõustada erinevaid meetodeid kasutades oma kolleege eesti keele õpet toetava õpikeskkonna loomisel;
  • oskab analüüsida ja kavandada lapse arengut toetavaid keeleõppe metoodikaid ja vahendeid (sh digitehnoloogilisi õppevahendeid) eesti keele kui teise keele õpetamisel.
Info ja registreerimine

Sihtgrupp: keelevaldkonnaga seotud haridustöötajad (eelistatud on alushariduse õpetajad, klassiõpetajad, keeleõpetaja või tugispetsialisti kvalifikatsiooniga haridustöötajad) ja teised keelevaldkonna eksperdid, kellel on varasem kogemus ja kokkupuude alus-, üld- või kutsehariduses õppetöö korraldamises või läbiviimisel.

Aeg: programm kestab 2025. aasta augustist kuni detsembrini. Õppetöö toimub üldjuhul kord kuus kahe- või kolmepäevaste moodulitena.

Koht: Tallinn

Arenguprogrammi juhtivkoolitaja on Helin Puksand, PhD, Tallinna Ülikool

Arenguprogrammi eesmärk on arendada teadmisi ja oskusi haridusasutuste töötajate metoodiliseks nõustamiseks keelevaldkonnas ja nende toetamiseks eestikeelsele õppele üleminekul.

Arenguprogrammi läbinu:

  • viib läbi nõustamisprotsessi, rakendades individuaal- ja rühmanõustamises eesmärgipäraselt erinevaid meetodeid ja tehnikaid;
  • mõistab õppimise protsessi, sh teise keele õppimist ja omandamist;
  • nõustab metoodiliselt koolieelsete lasteasutuste, üldhariduskoolide ja kutsekoolide töötajaid, lähtudes lõimitud aine- ja keeleõppe metoodikast ning mitmekultuurilises ja mitmekeelses õpikeskkonnas õpetamise põhimõtetest arvestab keele- ja kultuuritundliku õppega, sh pakkuda keele õppimisel kui ka keele õpetamisel metoodilist tuge ja mitmekesisust õpetajale;
  • viib läbi tunnivaatlust, analüüsib saadud tulemusi ja tagasisidestab neid õpetajale;
  • teadvustab ja arvestab nõustaja rolliga seotud eetilisi põhimõtteid ning kasutab eneseanalüüsi ja refleksiooni oma kutsealase arengu suunamiseks.
Vaata lisaks

Sihtgrupp: I kooliastme (klassi)õpetajad

Aeg: I moodul toimub 23.-24. septembril. Programm kestab kuni mai 2026

Õppetöö toimub üle kuu üks kord kuus kahepäevaste moodulitena.

Koht: Tallinn

Arenguprogrammi juhtivkoolitaja on Kristiina Bernhardt.

Arenguprogrammi eesmärk on toetada klassiõpetajate professionaalset arengut eestikeelsele õppele ülemineku kontekstis, et klassiõpetajad oskaksid mitmekeelses õpikeskkonnas keeleõppijate profiile märgata, nende vajadusi hinnata, sellele vastavalt kaasaegset ja tõenduspõhist õpetamismetoodikat valida ning seda rakendada, et eesti keelest erineva koduse keelega lapsed omandaksid eesti keele I kooliastme lõpuks vähemalt A2 tasemel.

Arenguprogrammi läbinu:

  • teab, kuidas areneb lapse keeleoskus, tunneb tänapäevaseid mitmekeelsuse käsitusi; 
  • valib keelelisest situatsioonist ja aineõpetuse eesmärkidest lähtuvalt sobivaid keeleõppemeetodeid ja võtteid, toetavat õppevara;  
  • seab lähemaid ja kaugemaid (keele)õppe-eesmärke; 
  • tunneb lõimitud aine- ja keeleõppe põhimõtteid ja rakendab neid ainetundides; 
  • märkab erivajadusega last ja toetab teda aine- ja keeleõppes;  
  • diferentseerib ja individualiseerib keeleõppetegevust, kohandab eri tasemega õppijaile õppematerjale ja katsetab õppematerjalide loomist, annab tagasisidet ja hindab keele osaoskusi motiveerivalt;  
  • analüüsib enda ja kolleegide tööd, kasutatud meetodeid ja keeleõppetegevusi. 
Vaata lisaks

Kutsume kutsekoole liituma arenguprogrammiga „Keeleteadlik kutsekool“, mille eesmärk on anda koolimeeskondadele tugev alus keeleteadlikkuse suurendamiseks ja kujundada õpikeskkond, mis toetab nii eesti keele õppimist kui ka mitmekeelsete õppijate arengut.

Sihtgrupp: kutsekoolid, kus õpib eesti keelest erineva kodukeelega õppijaid. Ootame igast koolist 4-liikmelist meeskonda, kuhu kuuluvad koolijuht, õppejuht ja kaks meeskonnaliiget.

Aeg: arenguprogramm algab 21.–22. oktoobril 2025. Õppetöö toimub kahepäevaste moodulitena.

Koht: Tallinn

Juhtivkoolitaja: Ilona Lott

Vaata lisaks

Kas leidsid, et sisu on kasulik?

Jah
Ei
Sinu tagasiside on meieni jõudnud. Aitäh!